Άντρας θα πει να μην δειλιάς, όπου κι αν δώσεις μάχη,
Να ξεψυχάς κι όμως να λες, θάνατος δεν υπάρχει!!!
Του άντρα τον εγωισμό, μια πράξη τον τελειώνει,
να βλέπει αυτή που αγαπά, σ' άλλου αγκαλιά να λιώνει...
Άντρας λογάται όποιος μπορεί, τον πόνο να αντέξει,
να'ναι η ψυχή στο στόμα του, και να μη βγάζει λέξη...

Λευτέρης

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Σκέψεις με αφορμή όσα συμβαίνουν

Στον πάτο της βαθμολογίας του Γαλλικού πρωταθλήματος, βρίσκεται και η Οσέρ. Κάνει παρέα στην ομάδα πρότυπο του Κιντή, την Λιόν.

Παρακολούθησα εχθές το παιχνίδι με την Ρεάλ, και είδα μια ομάδα με εξαιρετική φυσική κατάσταση, με ένα ωραίο γηπεδάκι, και παρόλο που παίζανε εναντίον της Ρεάλ του Μουρίνιο και των τόσων αστέρων, οι Γάλλοι έπαιξαν πολύ καλά, είχαν ευκαιρίες και δοκάρι. Στο τέλος, στο 82' δέχτηκαν ένα γκολ, από στιγμιαία αδράνεια ενός αμυντικού. Κρίμα, το άξιζαν το χι.

Ο εκφωνητής έλεγε και ξανάλεγε κατά την διάρκεια του αγώνα πως η Οσέρ, όπως και όλες σχεδόν οι Γαλλικές ομάδες, έχουν εξαιρετικές Ακαδημίες, και αναδεικνύουν συνέχεια νέους ταλαντούχους παίκτες και η Οσέρ είναι μια εξ αυτών. Είδα μετά τα στιγμιότυπα του Άγιαξ κατά της Μίλαν, και άκουσα πάλι σχόλια για τους παικταράδες που παράγει ο Άγιαξ, που τόσα χρόνια τους κάνει φίρμες, και τους πουλάει. Βέβαια, το σχόλιο ήταν πως επειδή τους πουλάει όλους, η βασική ομάδα αδυνατίζει, αλλά μετά από πολύ λίγο καιρό ξεπροβάλλει η επόμενη φουρνιά προικισμένων παικτών. Στις ακαδημίες του Άγιαξ, γίνεται τεράστια παραγωγή ταλέντων.
Επειδή είμαι φαν του ισπανικού πρωταθλήματος και ιδιαίτερα της Μπαρτσελόνα, 9 από τους 11 της ομάδας που έπαιζαν στον αγώνα εναντίον του Παναθηναϊκού, ήταν από τις ακαδημίες της. Από τις ακαδημίες της Μπαρτσελόνα επίσης προέρχονται εκατοντάδες εν ενεργεία παίκτες που πρωταγωνιστούν σήμερα στο Ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Οι αδελφοί Ριέρα, είναι 2 εξ αυτών.

Και αναρωτιέμαι: Είναι δυνατόν τόσοι σύλλογοι, να είναι τόσο μαλάκες?
Είναι ο Κιντής αυτός που θα οδηγήσει τον Πανιώνιο ψηλά, ακολουθώντας μόνο ένα μοντέλο αγοράς ταλέντων από την Κορέα, το Ιράν, και την Νιγηρία? 

Ναι, οι σοβαροί Ευρωπαϊκοί σύλλογοι έχουν τμήματα σκάουτινγκ ανεύρεσης ταλέντων στην Αφρική (και όχι μόνο), αλλά... πιο σημαντικό ρόλο παίζουν τα σοβαρά τμήματα υποδομής, που αναδεικνύουν ταλέντα που προέρχονται από τις ακαδημίες τους.

Θεωρώ τον Κιντή έξυπνο άνθρωπο, και προικισμένο στην κουβέντα, με μεγάλη άνεση μπορεί να οδηγήσει μια συζήτηση έτσι που να καταλήξει σε οποιοδήποτε συμπέρασμα, κατά βούλησιν. Αυτός που μου κάνει εντύπωση, είναι ο Τσακίρης. Δεν μπορεί να μην βλέπει ότι ο δρόμος που ακολουθούμε είναι ολισθηρός, και αδιέξοδος. 

Που είναι η φυσική κατάσταση των παικτών, που υποσχέθηκε ο Κιντής με το μεγαλόπνοο σχέδιο του?
Ποιά είναι τα ταλέντα που θα αναδειχτούν από τον Πανιώνιο, αφού συγκεκριμένοι παίκτες προς το παρόν παίζουν βρέξει χιονίσει, ανεξάρτητα απόδοσης? Με τα φιλικά με τον Απόλλωνα Σμύρνης (και όχι Αθηνών) θα αναδειχτούν οι ταλεντάρες? Στον αγώνα με τον Αετό Κερατέας θα λάμψουν? Πως γίνεται παίκτες που απορρίφθηκαν σαν ανίκανοι, να μεγαλουργούν, και οι δικές μας ταλεντάρες να σέρνονται και να είναι ανίκανοι να σπρώξουν την μπάλα στο πλεκτό?

Δεν θα με πείραζε πολύ, να δω ξαφνικά έναν Πανιώνιο με Σαλαλήδες, Κούρντηδες, Κούκετς, κλπ που να παίζει μπαλίτσα, κι ας μην παίρνει αποτελέσματα, γιατί θα είχα την ελπίδα να τα καταφέρουν παρακάτω. Όσο βλέπω το ίδιο έργο, τι ελπίδα θα έχω? Με τον Παναθηναϊκό, είδα μια μέτρια ομάδα, να κερδίζει μια ακόμα πιο μέτρια ομάδα, εμάς.

Δεν ξέρω, τι να πω. Ο Τσακίρης, τι βλέπει? Πολύ θα ήθελα να μάθω. Πως βλέπει ο μεγαλομέτοχος την σημερινή κατάσταση? Είναι αισιόδοξος? Που βασίζει την αισιοδοξία του? Στα μεγάλα λόγια του Κιντή, ή σε κάποια στοιχεία που εμείς απλώς αγνοούμε προς το παρόν?

Αντικειμενικά, ο άνθρωπος αυτός έχει ξοδέψει χρήματα, χρόνο, έχει ασχοληθεί όσο λίγοι άλλοι, και περνάει μια φάση αποτοξίνωσης από τον Πανιώνιο. Είναι Πανιώνιος, και αγαπάει την ομάδα μας. Παρόλα αυτά, μου κάνει εντύπωση αυτή η αποχή, η απουσία. Είναι παράξενο.

Κάτι που είναι τόσο σημαντικό στην ζωή σου, δεν το αφήνεις έτσι. Εγώ, μονάχα σε μια φάση της ζωής μου είχα τέτοια αντίδραση: Τότε που χώρισα, που περνούσα μια φάση της ζωής μου που τα προσωπικά-οικογενειακά προβλήματα μου, καθώς και η αναζήτηση νέου δρόμου και νέας ισορροπίας, με έκαναν να εγκαταλείψω τους μέχρι τότε στόχους και τις ασχολίες μου. Εύχομαι να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο, γιατί την βάψαμε!!! Εάν περνάει ο Τσακίρης κάποια τέτοια φάση, και στην Ωμέγα Εθνική να βρεθούμε, δεν πρόκειται να δούμε αντίδραση. Θα παρακολουθεί τι συμβαίνει, αλλά δεν θα τον αγγίζει.

Η βάση στην οποία στηρίζεται ένας άνθρωπος, είναι η οικογένεια του. Αλλιώς μετατρέπεται σε φτερό στον άνεμο, μέχρι να ξαναβρεί την νέα βάση του. Δεν με ενδιαφέρει και δεν με αφορά η προσωπική ζωή του Τσακίρη, αλλά εάν συμβαίνει όντως κάτι παρόμοιο, μιλάω ως παθώς και μαθώς, θα ήθελα να του δώσω μια συμβουλή: Ανήκω σε αυτούς που άφησαν πίσω φίλους και ασχολίες, σε εκείνη την φάση της ζωής μου. Μετά από καιρό, βρήκα την νέα βάση μου, την νέα συνθήκη που μου πρόσφερε ισορροπία στην ζωή μου. Αλλά όσα άφησα πίσω μου έμειναν εκεί, τελικά τώρα πια μου λείπουν, μαζί με τον πρώτο γάμο μου, πέθανε κι ένα κομμάτι του εαυτού μου. Δεν το χρωστούσα σε κάνεναν, και λυπάμαι που δεν είχα την ψυχραιμία να το σώσω.

Για όνομα του Θεού, δεν λέω ότι αυτό συμβαίνει, ντε και καλά. Αλίμονο. Το μυαλό μου με οδηγάει σε αυτές τις σκέψεις, γιατί δεν βρίσκω άλλη εξήγηση για την απουσία και την αποχή. Κάποτε είχε θυμώσει μαζί μου ο Κωνσταντίνος, γιατί έκανα κάποιες άλλες υποθέσεις... Μου είπε χαρακτηριστικά, πως εάν αυτός υποθέσει ότι είμαι Τραβεστί στην Συγγρού, θα μου κακοφανεί. Δεν αναζητώ διάψευση ή επιβεβαίωση. Δεν με αφορά. Θυμάμαι απλώς μια περίοδο της δικιάς μου ζωής, και οι  (μη) αντιδράσεις του Τσακίρη μου θυμίζουν εκείνη την περίοδο της ζωής μου. Αυτό καταγράφω στο προσωπικό μου ημερολόγιο, προσωπικές σκέψεις από προσωπικές εμπειρίες...
Ότι κι αν του συμβαίνει που τον οδηγάει σε ανάλογη ψυχολογία, τότε δύσκολα θα δούμε αντίδραση. Εάν απλώς υπερβάλλω, μπορούμε να ελπίζουμε πως αργά ή γρήγορα θα ξυπνήσει και θα βρει το κέφι να σκύψει ξανά πάνω από την ομάδα μας.

26 σχόλια:

IWN1998 είπε...

Κοίταξε Αντώνη, ο Κιντής κάνει κάτι που ο Τσακίρης δεν μπορούσε συνειδησιακά να κάνει και του δημιουργούσε πρόβλημα. Άλλωστε μας το είπε και ο ίδιος. Ο Κιντής λοιπόν μπορεί ΝΑ ΜΑΣ ΓΡΑΦΕΙ. Τον Τσακίρη τον πείραζε να έρχεται στο γήπεδο με τη γυναίκα και το παιδί του και στην πρώτη στραβή να ακούει τα μπινελίκια του καθενός. Ίσως και η δικιά μας διαδικτυακή γκρίνια πείραζε. Με firewall τον Κιντή, μάλλον νοίωθει καλύτερα και από την άλλη πιστεύει ότι τόσα πλάνα δοκίμασα και δεν πιάσανε ... μπορεί αυτό να πιάσει.

Το ζήτημα με τον κιντή είναι ότι δεν είναι Απεγητός. Δεν ΄χει κανένα πρόβλημα να βγαίνει και να μας λέει συνέχεια μέσα στη μούρη μας, ΄"Κοιτάξτε εγώ ΑΕΚτζής είμαι, απλά σας χρησιμοποιώ για να τρέξω στην πράξη κάποιες απόψεις μου και αν τα κάνω μαντάρα, θα πάρω το καπελλάκι μου και θα φύγω". Ούτε τη χαζή διπλωματία των παικτών που παίρνουν μεταγραφή από μια ομάδα σε αντίπαλη ομάδα και αρχίζουν να λένε κάποιες γαληφειές για τα μάτια του κόσμου δεν έχει.
Κατά συνέπεια με τον τρόπο του απομακρύνει τον κόσμο και δημιουργεί ψυχολογικά μια απέχθεια.

Αλλά πέραν αυτού, το σχέδιο του έχει μια λογική βάση. Βέβαια αυτά τα περί Λυών, Λανς προτύπων είναι εκτός πραγματικότητας. Άλλη η δυναμική στις τριτοτεταρτοκοσμικές ποδοσφαιρικές χώρες των ομάδων των πρώην αποικιοκρατικών χωρών, που έχουν ισχυρές βάσεις και διασυνδέσεις εκεί και άλλη των Ελληνικών.
Σε κάθε τι πρέπει να υπάρχει μέτρο και ο κος Κιντής δεν δείχνει να το έχει. Είναι απόλυτος στις ενέργειές του.
Επίσης κάποια πράγματα πρέπει να γίνονται με μια προτεραιότητα. Βλέπεις ότι έχεις βασικά κενά στην ομάδα. Κάνε ενέργειες να κλείσεις αυτά με τους 4-5 καλούς και έμπειρους ποδοσφαιριστές που έλεγες και μετά πλαισιώνεις το ρόστερ σου με τα ταλέντα και κάνεις δοκιμές. Έτσι και ο προπονητής θα είχε γρήγορα το πλαίσιο μιας πρώτης ομάδας για να δουλέψει και εσύ θα έριχνες τις ζαριές σου με τους νέους και ωραίους.
Αυτά όμως δεν τ' απαντάει στις συνεντεύξεις του ο κος Κιντής. Και δεν εξηγεί γιατί διάλεξε να πλαισιωθεί στη διοίκηση και τη διαχείριση της ΠΑΕ ουσιαστικά από το τίποτα και τον κανένα, κάνοντας ουσιαστικό συμμέτοχο των αποφάσεών του μόνο τονεργαζόμενο με τηλεκοντρόλ Μπάγκσμπο και τον προπονητή σε ρόλο ... Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας ... δηλαδή "μπορείς να διαφωνείς μέχρι να συναινέσεις";

amanAM είπε...

λογικά όσα λές, φίλε Ίωνα. Κρυφή ελπίδα όλων μας, είναι πως θα πετύχει το "πείραμα" Κιντή. Τελευταία ελπίδα όλων μας, εάν δεν πετύχει, πως ο Τσακίρης, σαν καλός καπετάνιος, θα πάρει το τιμόνι της ομάδας.

Υπάρχει ένα site, το http://www.archive.org/ στο οποίο βάζεις για παράδειγμα www.panionios.gr, και ανασύρεις από το παρελθόν τι έγραφε το site αυτό πριν 3, 5 και 10 χρόνια.

Έψαχνα να βρω, πότε ανέλαβε χρέη προπονητή ο Αλέκος Βάσος, στο πόλο του Πανιωνίου. Ο Βασίλης θα θυμάται, το καλοκαίρι έγραψα στον μικρό μου γιο στο πόλο στον ΝΟΚ, γιατί ο προπονητής μου έκανε εκπληκτική εντύπωση, και τελικά ανακάλυψα πως ήταν από τον Γενάρη του 2007 προπονητής δικός μας.

Ψάχνοντας λοιπόν κάτι άσχετο, διάβασα διάφορα που έγραφε το site, τότε που είχαμε πρόεδρο τον Τσακίρη. Τότε που είχε όρεξη, τότε που βγάζαμε μια απίστευτη δυναμική, και αυτό άγγιξε τον κόσμο (και εμένα) και ξαναγυρίσαμε δίπλα στην ομάδα.

Σήμερα, γίναμε άχρωμοι, άοσμοι και άγευστοι. Δεν είμαι ικανός να κρίνω τι είναι καλύτερο, ούτε ξέρω τι θα γίνει στο μέλλον, αλλά σήμερα ζούμε μια περίοδο απουσίας του Τσακίρη, και εάν δεις τα παλιά, θα το νοιώσεις κι εσύ.

Μπορεί να αποβεί σε καλό, μπορεί και όχι. Αλλά ένα είναι βέβαιο. Το κέφι του Τσακίρη το εισπράξαμε κι εμείς, και το ξενέρωμα του, το εισπράττουμε κι αυτό.

br fun_atic είπε...

Μην ξεχνάς ότι πριν να παρουσιάσει τον Κιντή είχε πει σε μία συνέντευξη ότι χρειάζεται διάλειμμα ενός έτους για να μείνει με την οικογένειά του κ.λ.π.

Νομίζω ότι κάναμε ένα στρατηγικό λάθος. Την ημέρα της παρουσίασης του Κιντή, θα έπρεπε να τον κλειδώσουμε στο μπάνιο και να παρουσιάσουμε εσένα ως πρόεδρο. Θα είχες χαλάσει κόσμο, δεν το συζητώ. Και να πεις ότι ο Jim είναι και κανένας νταβραντισμένος...Οι δυο μας τον είχαμε χαλαρά :)

amanAM είπε...

Δεν κάνω εγώ για πρόεδρος. Όχι μόνο για τον Πανιώνιο, για πουθενά.

Εγώ είμαι εκ πεποιθήσεως αντιπολιτευόμενος. Είμαι κατά της δημοκρατίας, εκεί που κάνω εγώ κουμάντο, ακούω τι λένε οι άλλοι, αλλά στο τέλος, αποφασίζω και διατάζω. Δεν έχω αρχηγικές τάσεις, αλλά σε ότι κάνω, προτιμάω να χορεύω μόνος μου, και όσο θέλω να πηδάω. Δεν είμαι του ομαδικού αθλήματος, προτιμάω τα ατομικά.

Έχω το θάρρος να παραδέχομαι τα λάθη μου, να αλλάζω ρότα όταν ο δρόμος που ακολουθώ είναι στραβός, αλλά... σε ότι κάνω πληρώνω εγώ το τίμημα, και τρώω εγώ την λέζα, όταν εσύ πληρώνεις (δεν εννοώ μόνο τα λεφτά) δεν θα σου κάνει κουμάντο κάποιος που δεν πληρώνει...

Το μοντέλο Τσακίρη, να κάνει ότι καταλαβαίνει αυτός, εγώ το σέβομαι. Αυτός πληρώνει, αυτός αποφασίζει. Κάποιες αποφάσεις μπορεί να είναι λάθος, αλλά αυτός θα το πληρώσει, και αυτός θα πάρει τα μέτρα του για την επόμενη φορά.
Το μοντέλο εγώ πληρώνω, αλλά όλες τις αποφάσεις τις παίρνει ο Κιντής, δεν το καταλαβαίνω. Πως γίνεται να έχει ευθύνη αυτός που όποτε του καπνίσει, παίρνει το καπελάκι του και φεύγει, χωρίς κόστος?

br fun_atic είπε...

Ναι, αλλά ως πρόεδρος του Πανιωνίου, θα ήσουν αντιπολιτευόενος σε ολόκληρο το ποδοσφαιρικό σύστημα. Άστο . Σου πάει γάντι!!!

zamis είπε...

Να τα πειτε στον Καρπετοπουλο αυτα που σημερα στη sday μιλωντας για τον Ν'Ντοι,βρισκει ως μονη λυση για το μελλον την ικανοτητα των ελληνικων ομαδων να βρισκουν φτηνους Ν'Ντοιδες και να τους μοσχοπουλουν.Και που μονο αυτοι που εχουν φρεσκα μυαλα θα το καταφερουν(...).

υ.γ.by the way,τι καλα θατανε ναχαμε πουλησει τον Τζιμπουρακο βαζελο και ναχαμε παρει Ν'Ντοι.Τον θυμαμαι σαν τωρα σ'ενα ματς με οφη πουχαμε χασει.Αλογο πραγματικο μας ειχε κανει κουτους..

amanAM είπε...

Αντιπολίτευση σε όλο το ποδοσφαιρικό κατεστημένο? Αυτό είναι όντως δελεαστικό!

Θα έριχνα το βάρος μου στις υποδομές και στα φυτώρια. Και δεν είναι αμελητέο το βάρος μου!

Εχθές, είχα συνεδρίαση στο σωματείο του κλάδου μου, και τους έκανα να φρίξουν! Τους εξήγησα με στοιχεία, γιατί πρέπει να στραφούμε κατά 2 μεγάλων εταιρειών, που μπορώ να τεκμηριώσω τις πουστιές τους και την ζημιά που κάνουν στον κλάδο, και δεν ήθελαν ούτε να ακούσουν αυτά που έλεγα!!!

Μόνο που ξέρουν, ότι δεν μπορούν να με σταματήσουν να γράφω και να λέω ότι θέλω, και ξέρουν ότι δεν σταματιέμαι όταν βάλω κάτι στο μυαλό μου. Φρίξανε.

Μόνος εναντίον όλων, σαν τον Τσακ Νόρις ένα πράγμα, ή καλύτερα σαν τον Στήβεν Σηγκάλ. Απλώς, εγώ δεν ξέρω να δέρνω...

amanAM είπε...

Ζάμη, εσύ πιστεύεις πως πρόεδρος του Πανιωνίου είναι ο Κιντής?

Έχω τι αμφιβολίες μου. Έχω την εντύπωση πως πρόεδρος είναι ο Καρπετόπουλος, και όργανο του ο Κιντής.

Δεν μου κάνουν εντύπωση όσα λέει ο Καρπετ, εμένα με εντυπωσιάζει πως ο Τσακίρης κάνει ότι του λένε τέτοιοι τελεμέδες.

Κωνσταντίνε, φέεεετα!!!

br fun_atic είπε...

Θυμάμαι σαν σήμερα τον τελευταίο Αγιασμό που είχε έρθει ο Τσακ με την οικογένειά του και μάλιστα τραβούσε βίντεο με το κινητό του τις εξέδρες.Αυτό δεν το βλέπεις εύκολα από πρόεδρο ΠΑΕ.Έτσι κι αλλιώς είναι σπάνια εικόνα για γήπεδο. Ανδρόγυνο και τρεις κόρες.

Δεν ξέρω αν και τι προβλήματα μπορεί να έχει, πάντως ουσιαστικά από τότε έχουμε να δούμε την ομάδα νοικοκυρεμένη, τον κόσμο ενωμένο και να υπάρχει αισιοδοξία για κάτι καλύτερο.

Δεν ήταν θέμα χρημάτων, αλλά διάθεσης.

amanAM είπε...

Μπράβο ρε Άκη, εγώ για να φτάσω εκεί που θέλω, πρέπει να πάω μέσω Θήβας. Ζητάω συγνώμη σε όσους τους κουράζω με το αχρείαστο ταξίδι, αλλά δεν ξέρω να πάω αλλιώς.

Εσύ, με το παράδειγμα του αγιασμού, είπες με πολύ λιγότερα λόγια και με μεγαλύτερη ακρίβεια, αυτό που ήθελα να πω εξ αρχής, αλλά το πήγα γύρω γύρω...

br fun_atic είπε...

Να μην αφήσουμε να εννοηθεί ότι ο άνθρωπος έχει προβλήματα τέτοιου είδους. Σε κάθε περίπτωση όλοι σεβόμαστε την προσωπική ζωή του καθενός

Από την άλλη αντιλαμβάνομαι τον προβληματισμό σου και τις εικασίες σου, γιατί η κατάσταση στον Πανιώνιο μπορεί να εξηγηθεί μόνο με τη μεταφυσική και την ψυχανάλυση τα τελευταία χρόνια.

amanAM είπε...

Κατ αρχάς, ο Τσακίρης δεν ανήκει στους διάφορους μαϊντανούς της τηλεόρασης και των σκανδαλοθηρικών εντύπων, δεν δημοσιοποιεί (και καλά κάνει) την προσωπική του ζωή, και στην ουσία δεν ενδιαφέρει κανέναν μας.

Αλίμονο. Δεν μας αφορά τι κάνει ο Τσακίρης...

Άλλωστε, δεν γνωρίζω κάτι, οτιδήποτε, οπότε δεν θα μπορούσα να γράψω κάτι για την προσωπική του ζωή.

Έγραψα απλώς πως εγώ συμπεριφέρθηκα σε μια δύσκολη φάση της ζωής μου, και τίποτα παραπάνω.

Με κριτήριο τις δικές μου αντιδράσεις σε μια φάση της ζωής μου, προσπαθώ να ψυχανεμιστώ τις (μη) αντιδράσεις του Τσακίρη.

Ούτε ίδιο χαρακτήρα έχουμε, ούτε γνωρίζω τον Τσακίρη τόσο καλά για να τον ψυχολογήσω...

Εάν μια στο εκατομμύριο έχω πέσει μέσα, θέλω να του φωνάξω όσο πιο δυνατά μπορώ, να μην παρατήσει όσα έκανε, γιατί εγώ αυτό έκανα, και το μετάνιωσα. Αφού το μυαλό μου πήγε σε κάτι τέτοιο, θεώρησα πως έπρεπε να το γράψω, να το βγάλω από μέσα μου.

Άλλωστε, μετά από χρόνια, όταν θα διαβάζω όσα έγραψα, θα γελάω με τον τρόπο που σκεφτόμουνα σήμερα. Εάν δεν το έγραφα, θα το ξεχνούσα, και με τι θα γελάω κάποτε?

vassilis είπε...

Αντωνη, σε όλα αυτά ξέχασες κάτι:

Είναι πολλά τα λεφτά Αρη!!!!!!!!!!

Μιλώντας τις τελευταίες μέρες με κάτι τύπους χωμένους μέχρι τα μπούνια μέσα στα σκατά (διάβαζε κυκλώματα επαγγελματικού ποδοσφαίρου) έφριξα τόσο που τελικά αναρωτιέμαι γιατί να χαλάω τη ζαχαρένια μου.

Καταλαβαίνω απόλυτα τον Τσακίρη. Οταν είδε που έχει μπλέξει σαν σοβαρός άνθρωπος τρελάθηκε.

Πρόταση: Κύριε Τσακίρη γιατί δεν βγάζετε και διαρκείας για την Κ21 ή την Κ17. Εκεί τα πράγματα είναι ακόμα καθαρά και ο Πανιώνιος προς το παρόν εξακολουθεί να είναι ελληνική ομάδα.

amanAM είπε...

Βασίλη, όντως αυτό μου διέφυγε τελείως... Η αηδία από τις λαμογιές για τα λεφτά, είναι μια πολύ καλή αιτία για να τα μουντζώσεις όλα. Πράγματι, το δικό μου σενάριο, είναι επιστημονικής φαντασίας. Τα λεφτά, είναι πολύ πιο ρεαλιστική αιτία.

Εάν η u21 έπαιζε στην Ν Σμύρνη, εγώ θα πήγαινα να τους δω και να τους χειροκροτήσω. Δεν ξέρω για τους υπόλοιπους, αλλά εγώ και τα παιδικά που βλέπω, γουστάρω περισσότερο για να είμαι ειλικρινής.

br fun_atic είπε...

Είναι μεγάλη χαζομάρα που η u21 δεν παίζει πριν από τη μεγάλη ομάδα,όπως παλιά τα τσικό

zamis είπε...

Απ'το στομα μου το πηρες

amanAM είπε...

Η ομαδάρα από την οποία ηττηθήκαμε με κατεβασμένα χέρια το περασμένο Σάββατο, τον ήπιε σήμερα από τους ημιερασιτέχνες Δανούς της Κοπεγχάγης, με 0-2.

Γλυτώσανε από διασυρμό οι Βάζελοι, αφού οι Δανοί τους καταλυπήθηκαν και κατέβασαν στροφές, έκαναν οικονομία δυνάμεων, και λίγο από τύχη, λίγο από το δοκάρι, το ματς δεν τελείωσε με ακόμα πιο βαρύ σκορ.

Ο εκφωνητής, εκθείαζε τους Δανούς, για τις ακαδημίες και την παραγωγή ταλέντων!!! Ε ρε Κιντής που τους χρειάζεται των Δανών, να τους μαζέψει την μισή Αφρική και τα υπόλοιπα εκ Αλβανίας και του λοιπού τρίτου κόσμου, να φτιάξει και σε αυτούς μια ομαδάρα σαν την δικιά μας, που μπροστά σε εμάς, ένας τόσο μικρός και ασήμαντος Παναθηναϊκός, να φαντάζει "μεγάλη" ομάδα!

Τι διαφορά είχαν οι Δανοί από τον Πανιώνιο? Εκτός που είχε κάμποσους ντόπιους, κάμποσα δικά τους παιδιά, είχαν σοβαρό κέντρο, και είχαν επιθετικούς που έτρεχαν, ήταν ικανοί να σκοράρουν, όλοι είχαν καλή φυσική κατάσταση, ήξεραν να αλλάξουν πάσες, τα βασικά δηλαδή, αυτά που λείπουν από εμάς. Μια μέτρια ομάδα είναι οι Δανοί, αλλά μπροστά στις Ελληνικές, ήταν σούπερ ντούπερ ομαδάρα.

Θλίψη, πίκρα και θλίψη. Είμαστε αξιοθρήνητοι. Είμαι πολύ απογοητευμένος. Όλο το Ελληνικό ποδόσφαιρο, είναι επιπέδου να μας κλαίνε οι ρέγγες.

amanAM είπε...

Θα είχα μεγάλη περιέργεια να ακούσω τον Κιντή, να αναλύει το μοντέλο της επιτυχίας της Κοπεγχάγης. Δεν μπορεί, κάπου θα έπινε καφέ, και θα μίλησε προσωπικά με τους συντελεστές της επιτυχίας τους, και θα ξεπατικώσει όλα τους τα κόλπα, κάποια στιγμή στο μέλλον.

Ε ρε ξύλο που το θέλουν, αντί να τους βαράμε, καθόμαστε και τους ακούμε!!!

amanAM είπε...

Τώρα αναλύουν οι τηλε-δημοσιοκάφροι, τους λόγους που χτύπησε η ατυχία την ομαδάρα του Βαζελιακού.

Τι έγινε ρε ρεζίληδες, από το περασμένο Σάββατο, μέχρι σήμερα, ξέχασαν την μπάλα που ήξεραν όλοι αυτοί οι άσσοι?

vassilis είπε...

Αντώνη

τις απαντήσεις σου τις έχει αυτό το άρθρο:

http://www.newsbeast.gr/world/arthro/49333/tin-iaponia-apeilei-o-malakas/

(όχι δεν αναφέρεται στο ιαπωνικό μοντέλο ανάπτυξησς του ποδοσφαίρου).

Πέρα από την πλάκα όμως υπάρχουν κάποια στοιχεία που δείχνουν τη σοβαρότητα ενός εγχειρήματος.

Θέλεις να βγάλει παίκτες απο τις ακαδημίες;
Κλείνεις πρώτα μια ομάδα προπονητών που παίζουν ένα συγκεκριμένο στυλ παιγνιδιού, το ίδιο στυλ που θα παίζει και η πρώτη ομάδα. Κρατάς το στυλ ίδιο για αρκετά χρόνια, όχι κάθε λίγο και λιγάκι αλλαγή συστήματος.
Φτιάχνεις μια δεύτερη ομάδα (όπως ο Πανιώνιος Νεας Σμύρνης Καλλιθέας που είχαμε παλιά μέσα από την οποία παίρνουν αγώνες οι μικροί) Κάτι σαν Πανιώνιος Β π.χ.
Προωθείς τους παίκτες που νομίζεις στην πρωτη ομάδα και παίζουν στις θέσεις που έχουν μάθει και στο σύστημα που έχουν μάθει.
Εχεις προπονητή στην πρώτη ομάδα που πέρα από καλός στην τακτική (π.χ.) είναι και καλός δάσκαλος και ξέρει πως θα αναδείξει παίκτες. Δηλαδή όταν κλείνεις έναν προπονητή κοιτάς πως αυτός αξιοποιεί τους μικρούς.
Εχεις ένα μίγμα έμπειρων παικτών αξίας (πραγματικής αξίας) και τους εμπλουτίζεις με σχετικά λίγους αξιοποιήσιμους ώστε να μπορεί να γίνει δουλειά στην προπόνηση.
Αφού τους βγάλεις τους πουλάς σχετικά δύσκολα. Οχι με ένα χρόνο στην ομάδα πούλημα.

cdu είπε...

Πρώτον, πόσο γραφικός είμαι που το χάρηκα; Ε, αφού κέρδισαν την ξένη ομάδα το Σάββατο, ας μη τα θέλουν και όλα δικά τους.
Δεύτερο, άραγε αυτοί οι Δανοί συνεργάζονται με τον δικό μας Δανό φωστήρα;

amanAM είπε...

Κι εγώ το χάρηκα. Παλιότερα δεν χαιρόμουνα όταν εκπρόσωποι του Ελληνικού ποδοσφαίρου δεν τα κατάφερναν σε παιχνίδια εναντίον ξένων ομάδων. Τώρα άλλαξα τροπάρι.

Ας παίξει μια Ελληνική ομάδα, όπως ο Άρης με την Αθλέτικο Μαδρίτης, να το χαρώ.

Αλλά αυτό το σούργελο, η παρωδία ομάδας, ο περπατών Κατσουράνης, ο βουτηχτής Καραγκούνης, ο γελοίος ο Νίνης που πέφτει σαν ντόμινο και παίρνει φάουλ και απορεί γιατί δεν του σφυρίξανε καμιά δεκαριά πέναλτι, εάν δεν φάει τις καρπαζιές που του αξίζουν, δεν πρόκειται ποτέ να σοβαρευτεί το Ελληνικό ποδόσφαιρο.

amanAM είπε...

Εάν φέτος, ο Τζαβελάκος συνέχιζε τις ασιστ, έβαζε γκολ από φάουλ, κλπ, αυτά δηλαδή που κάνει ήδη στην Άιντραχτ, πόσο θα ανέβαινε η αξία του?

Ο Κιντής, μέσα στο παραλήρημα του, αναφέρθηκε στο ότι όλοι οι παίκτες είναι προς πώληση, για παράδειγμα η Λιόν πούλησε τον Ζουνίνιο...

Ναι τον πούλησε, κι έκτοτε δεν ξανακούσαμε γι αυτόν. Ναι τον πούλησε, αλλά ακόμα δεν έχει βγάλει ανάλογο παίκτη, παρά τις ακαδημίες, τα δίκτυα της Αφρικής, κλπ. Ναι τον πούλησε, όταν η αξία του έφτασε το μάξιμουμ.

Οι παίκτες, δεν είναι μηχανήματα. Στις κατάλληλες συνθήκες, μεγιστοποιούν αυτό που μπορούν να αποδώσουν. Δείτε τι συμβαίνει με τον Μέσσι και την Μπαρτσελόνα:
Χωρίς Μέσσι, η Μπαρτσα είναι ανίσχυρη, παρόλη την αξία των υπολοίπων παικτών. Από την άλλη, και ο Μέσσι, χωρί μια Μπαρτσελόνα τριγύρω του, είναι πολύ πιο λίγος. Το ίδιο έπαιξε με την Εθνική Αργεντινής, το ίδιο παίζει με την Μπάρτσα?

Όταν πετύχει η σούπα, δεν την χαλάς, προσπαθείς να την διατηρήσεις όσο πιο πολύ μπορείς... Ανρί, Ιμπραϊμοβιτς κλπ χάθηκαν στην Μπαρτσελόνα. Δεν άξιζαν? Αντιθέτως, ο Ετο μάλλον τα πηγαίνει καλύτερα στην Ίντερ.

Στο πλέι στέησιον που έχουν μάθει από μπάλα οι μάγοι που θα σώσουν τον Πανιώνιο, δεν συμβαίνουν τέτοια. Ο παίκτης έχει συγκεκριμένη αξία, και αποδίδει το ίδιο ακόμα και στην Δόξα Κρανούλας.

Griniaris είπε...

Όταν το πρώτο σου μέλημα είναι οι πωλήσεις,πολύ φυσικό να μην φτιάξεις ομάδα.Μια και ανέφερες την Μπάρτσα,μου θυμίζει λίγο αμερικάνικο ποδόσφαιρο.Όλη η πίσω ομάδα δουλεύει για τον Τσάβι(δεν είμαι σίγουρος ότι δεν είναι μηχάνημα) ώστε να μπορεί ανενόχλητος να βγάζει στην επίθεση τις πάσες που βγάζει.Εσύ έχεις μαζέψει εκατό χαφ(με πιθανή αξία μεταπώλησης) εκ των οποίων κανένα επιθετικό και περιμένεις από τον Μανιάτη και τις βαθιές μπαλιές του Σιόβα.Συγγνώμη αλλά έτσι μπάλα δεν παίζεται...

Θεμιστοκλής είπε...

Αυτό είναι το πρεαγματικά μεγάλο πρόβλημα της ομάδας, οι πωλήσεις βασικών κι εξελίξιμων παικτών όποτε ενδιαφερθεί γι αυτούς κάποιος "μεγάλος" κι όχι όποτε πραγματικά συμφέρει την ομάδα μας. Γιατί άραγε ήταν επιτακτική ανάγκη η πώληση Τζαβέλλα, όταν είχε ακόμα συμβόλαιο με κάποια διάρκεια, είχε παίξει μόνο καμμιά εικοσαριά παιχνίδια, ήταν ολοφάνερο ότι η αξία του θα ανέβαινε και κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να καταβάλλει το ποσό της ρήτρας, που όλο το χειμώνα μας έλεγαν ότι ήταν μικρή και ήθελε αναπροσαρμογή?
Επιπλέον, τόσα χρόνια παρακολουθώ την ομάδα, και ποτέ δεν θυμάμαι να έχουν αντικατασταθεί οι αποχωρήσααντες με παίκτες εξελίξιμους, με γεμάτες χρονιές στις πρώην ομάδες τους, που να είναι σίγουρο ότι θα έχουν θέση στην πρώτη ομάδα και θα βοηθήσουν ουσιαστικά (πλην ίσως ελαχίστων εξαιρέσεων π.χ. Σαπουντζής, Τζεμπούρ, Κουμορτζί.
Και μελαγχολώ όσο σκέφτομαι πόσοι από τους παίκτες μας παίζουν σήμερα ποδόσφαιρο υψηλού επιπέδου σε άλλες ομάδες και που θα ήταν ο Πανιώνιος αν είχε ακόμα στις τάξεις του κάποιους, έστω λίγους, από αυτούς.
Καλημέρα από Μυτιλήνη,
Θεμιστοκλής.

amanAM είπε...

Επειδή όποτε μπορώ, παρακολουθώ Μπάρτσα, αυτό που εγώ έχω καταλάβει από τον τρόπο που παίζει είναι το εξής:

Παίζουν επί 90 λεπτά το κορόιδο. 2 παίκτες, ο Τσάβι και ο Μέσσι, έχουν επιπλέον αρμοδιότητες, πέραν του να γυρνάνε την μπάλα μεταξύ τους. Ο Τσάβι βγάζει μπαλιές, που αναστατώνουν τα κορόιδα που έχουν αποκοιμηθεί να κυνηγάνε την μπάλα, ο δε Μέσσι, τραβάει πάνω του 2-3 παίκτες, κι έτσι κάποιοι άλλοι παίκτες έχουν λιγότερα κορόιδα ανάμεσα τους. Εν τω μεταξύ, εάν δεν τον μαρκάρουν 2-3, παίρνει προσωπικές προσπάθειες, και αναγκάζονται να τον μαρκάρουν. Ειδικό ρόλο έχει και ο Πικέ. Είναι ο μόνος από τους "αμυντικούς" που κρατάει λίγο την μπάλα, και μπορεί να σπάσει στο σύστημα, εάν δει πως κάποιος μπορεί να ξεφύγει σε αιφνιδιασμό. Άλλος που ξεφεύγει ενίοτε, είναι ο Ντάνυ Άλβες, που αντί να γυρίσει την μπάλα, σεντράρει. Έτσι οι αμυντικοί δεν ξέρουν πότε θα γυρίσει την μπάλα, και πότε όχι. Παύει να είναι προβλέψιμο.

Όταν χάνουν την μπάλα, αντί να επιστρέψουν πίσω, στην άμυνα, μπαίνουν αυτοί στην θέση του κορόιδου, αλλά επειδή οι άλλοι δεν είναι προπονημένοι σε αυτό, τα χάνουν και χάνουν άμεσα την μπάλα. Έτσι καταλήγει η κατοχή να είναι 70-30 ή και ακόμα πιο πολύ.

Όλοι έχουμε παίξει κορόιδο κάποια στιγμή. Ποιός κουράζεται? Το κορόιδο, όχι αυτός που γυρνάει την μπάλα. Έτσι, οι αντίπαλοι εξουθενώνονται σωματικά, και μπλοκάρουν πνευματικά.

Υπάρχουν θεωρητικά και μόνο θέσεις, αφού όλοι συμμετέχουν σε αυτό το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι.

Κάποιες στιγμές, αντί να γυρίζουν την μπάλα, ξαφνικά θυμούνται ότι υπάρχει και αντίπαλος τερματοφύλακας, και αποφασίζουν να επιτεθούν, όταν οι αντίπαλοι αποχαυνωθούν από το να παίζουν τον ρόλο του κορόιδου, κι έτσι αιφνιδιάζονται.

Γι αυτό η Μπαρτσελόνα τους νικάει σχεδόν όλους, παίζει 2 τουλάχιστον παιχνίδια την εβδομαδα, και έχει σταθερή απόδοση. Γιατί νικάνε ξεκούραστα, έχουν ελάχιστες κούρσες, μια χαλαρή κινητικότητα και πιάνουν κορόιδο τους αντιπάλους.

Αυτό το μοτίβο, έχει (προφανώς) δουλευτεί από τους πιτσιρικάδες, έχουν μάθει από παιδάκια να παίζουν έτσι, και γι αυτό οι περισσότεροι είναι από τις ακαδημίες της Μπάρτσα, αφού οι "ξένοι" δεν μπορούν να ενσωματωθούν εύκολα, και να προσαρμοστούν σε αυτό το κόλπο.

Εγώ αυτά έχω παρατηρήσει. Δεν είμαι ειδικός, δεν έχω διαβάσει κάπου αυτήν την ανάλυση, είναι ο εντελώς προσωπικός μου τρόπος που αντιλαμβάνομαι το παιχνίδι της Μπάρτσα.